MammaKvinnan

Jag skriver om livet som 4-barnsmamma. Om att hantera att ha ett barn med funktionsvariation. Om när man upptäcker det största sveket...att ens barn blivit utsatt för sexuella övergrepp av en närstående.

När barn är tre år...

Kategori: Det största sveket

Nu är snart syrrans barnbarn lika gammal som mitt barn var när pedofilen började med övergreppen. Eller iallafall när vi började misstänka att något skedde... när exakt allt började eller slutade kommer vi nog aldrig att få veta. 
 
Jag undrar om syrran brukar titta på sitt barnbarn och tänka "du är så stor nu, så att nu är det dags att du tar ansvar över vad andra vuxna kan göra med dig. För det är ditt ansvar nu när du är 3 år... inte den vuxnas. För det vet ju alla att 3-åringar brukar be om sexuella tjänster och att vuxna kan ha svårt att säga ifrån". 
Barnets föräldrar... tittar de också på sitt barn och tänker likadant? 
Jag undrar om de brukar titta på pedofilen när han tittar på barnet och om de undrar vad han tänker? 
Eller är det skillnad när det är deras barn och barnbarn? 
Eller skulle de tillåta övergrepp på sina barn och barnbarn? 
 
Jag hoppas att de tittar på barnet och bestämmer sig för att skydda barnet mot pedofiler och andra vuxna som vill barn illa. För det är barn värda. Även mitt barn. 
Kommentera inlägget här: