MammaKvinnan

Jag skriver om livet som 4-barnsmamma. Om att hantera att ha ett barn med funktionsvariation. Om när man upptäcker det största sveket...att ens barn blivit utsatt för sexuella övergrepp av en närstående.

Hatet som växer...

Kategori: Det största sveket

Det har inte blivit så mycket bloggande senaste tiden.
Efter förra inlägget så hade jag en plan om vad jag skulle skriva i nästa inlägg, men fick så bra frågor och kommentarer på facebook om inlägget att jag började tänka så mycket. Känna så mycket. Och sedan dess har mest ord och känslor svävat runt i mitt huvud och jag har svårt att koncentrera mig...svårt att sätta orden, tankarna och känslorna på pränt.
 
Jag är så vansinnigt arg! Den känslan måste jag få bort först tror jag.
 
När Mannen pratade med pedofilen Göran så hade pedofilen all chans i världen att säga "förlåt. Vad kan jag göra för barnet? Kan ni inte iallafall träffa mormor så hon slipper lida för det jag har gjort, slippa förlora sin dotter och sina 4 barnbarn." Istället var han bara feg, självisk och ett stort AS helt enkelt!
Hatet till honom har efter samtalet bara växt. Jag trodde inte att jag kunde hata honom mer än jag redan gjorde...men det kanske är så eftersom hat är en känsla, att den kan växa där den blivit insläppt?
 
När hatet till honom växer så ökar det även på mina känslor för min mamma, syster och övriga tysta släktingar....föraktet. Ilskan.
Får de tillräckligt med pengar av pedofilen så att det kan dämpa deras ångest över att ha övergett ett barn som blivit sexuellt utnyttjat av sin morfar? För det är ju inte alla sexuella övergrepp de har överseende med. Iallafall inte när man kollar syskonbarns twitter. Hen stöttar våldtäktsoffer och #metoo. Men stöttar inte sin egen kusin.
När man kollar syskonbarns facebook så stöttar hen en insamling till att stoppa barnsexhandel. Men att hens morfar har sexuella aktiviteter med hens kusin när kusinen är ett barn det behöver man aldrig visa någon stöttning till kusinen för.
Det intressanta där att pedofilen som är väldigt aktiv på facebook och lajkar alla inlägg, lajkar inte just de inläggen där det delas om sexövergrepp på barn.
 
Mitt förakt bara växer. Och hatet. 
Kommentera inlägget här: