MammaKvinnan

Jag skriver om livet som 4-barnsmamma. Om att hantera att ha ett barn med funktionsvariation. Om när man upptäcker det största sveket...att ens barn blivit utsatt för sexuella övergrepp av en närstående.

Förkylningar och annat onödigt...😊

Kategori: Lilleman

Jag är verkligen dålig på att uppdatera i bloggen...jag vet inte, det känns som att tiden går så fort. Jag hinner inte med allt jag tänker att jag ska göra. Inget unikt, jag är medveten om det. Det är så för de flesta människor. 

Lilleman har blivit sjuk, förkyld. Han snorar och hostar på nätterna och det är svårt med sömnen. Men som förälder till ett barn med autism så är ju sömn inget man direkt räknar med, om man säger så. ☺
Vi har sysselsatt oss med att baka, titta på film och att skriva ut nya flaggor som vi sedan plastat in. Flaggor och kartor är hans intressen just nu.
Jag har även fått lite nya idéer till bl a hans veckomatsedel. Idag har han en matsedel med färgpluppar för dagarna och en remsa kardborre till att sätta upp bilderna på maträtter.
Tänkte att jag istället skulle göra en med namnen på dagarna, fast skrivet med den färg som hör till respektive dag så vi även kan träna på vad dagarna heter. Och ta två rader med kardborre så det vissa dagar kan sitta två bilder...t ex en med hamburgare och en med chips....eller en med pasta och en med majs.
Lyckades leta lite nya bilder igår medan han spelade tv-spel, men behöver att han är i skolan för att jag ska klara att ordna med det nya. Han är inte så förtjust i förändringar och det är bättre att presentera ett färdigt förslag, än att han ska vara med att utforma. Ska bli spännande att se hur det blir.

Renoveringen av källaren går sakta framåt. Känner att vi lägger väldigt lite tid på den just nu...det har tagit för lång tid allt och varit en massa förkylningar som fått allt att stanna upp, så vi har väl tröttnat en del. Men nya tag. Fint kommer det bli iaf och det ska bli väldigt skönt att bli av med soffan som står i hallen. 😄

Nu har Lilleman spelat klart och kräver min uppmärksamhet. Vi ska nog kura ihop oss med en film i soffan han o jag.
Kommentera inlägget här: