MammaKvinnan

Jag skriver om livet som 4-barnsmamma. Om att hantera att ha ett barn med funktionsvariation. Om när man upptäcker det största sveket...att ens barn blivit utsatt för sexuella övergrepp av en närstående.

Ombytta roller?

Kategori: Det största sveket

Jag märker att barnet mår allt bättre. Att barnet börjar få färre ångestattacker och verkar glad igen... längre stunder. 
Trodde inte att jag skulle börja må sämre av det... utan att då när det hände skulle allt vända. Så har jag tänkt. 
Nu inser jag hur mycket jag hållit mig uppe för barnets skull.
När jag försökt visa barnet att man kan gå vidare... att det kostat. 
 
Tänker på vad terapeuten sa till barnet bland de första gångerna... att "den här händelsen definierar inte vem du är. Du är inte händelsen"
Jag tycker det var så bra! Så sant och så viktigt att få höra. Att få veta. 
 
Han däremot är det tvärtom för tycker jag. Händelsen definierar honom. Han är en pedofil. Inget han gjort tidigare eller gör efter spelar någon roll. 
Han är en sån som förstör barn. Förstör människor. 
 
Jag kanske ska låta det bli ombytta roller... låta barnet visa mig hur man går vidare... hur man lär sig våga leva igen. 
Kommentera inlägget här: